Video je skvělý marketingový nástroj, ale jen za předpokladu, že je vytvořeno pro konkrétní účel. Film, do kterého se budete snažit vložit vše, co vás napadne, bude příliš dlouhý. Divák se začne se nudit.
Vznikne nesrozumitelný produkt, tedy film, který divák nepochopí a tím nesplní potřebný účel. Vaše peníze tak utratíte zcela zbytečně.

Jak vzniká film u nás a co vše
potřebujete znát?

Všimli jste si, že všichni kolem vás již mají videa a rozhodli jste se, že se do toho pustíte také?
Přemýšlíte, kde začít?
Kde začít? Ujasněte si (nejlépe stručnými psanými poznámkami na papír) následující body:

1. Představa o tom, CO potřebujete natočit

2. ČEHO chcete pomocí videa dosáhnout

3. JAKÁ je cílová skupina

3. JAKÝ je budget pro natočení a prezentaci

Vytvořit 2-3 minuty finálního filmu není zase taková legrace, jak by se mohlo zdát.
Radovan Jašíček

Základní rozdělení projektu na tři hlavní skupiny:

3P

Preprodukce · Produkce · Postprodukce


1. Preprodukce

Pokud již víte, co potřebujete nafilmovat, je čas se setkat osobně a vše kolem videa si vzájemně vyjasnit.
Pomůžeme vám vyladit koncept, projdeme spolu vaše představy a vytvoříme vám hrubý technický scénář, bez kterého to nejde.
Nafotíme si fotografie míst, kde se bude natáčet. Řekneme si, kteří lidé budou v záběru, zda tam budou vaši lidé, nebo budeme potřebovat herce a modely. (Mohou to být i VIP herci, které znáte z TV, ale za kvalitu je potřeba zaplatit :)
Budeme používat originální hudbu, nebo z muzikobanky?
Budeme natáčet letecké záběry z dronu?
Budeme se potápět?
Budeme chtít do filmu speciální grafiku a efekty? Atd.
Je toho hodně co si musíme spolu upřesnit.
Od vás budeme potřebovat HEADLINY, které  mají být součástí videa. Podle nich budeme vědět, na co se máme při natáčení soustředit. Nejlépe si je přichystejte již na první procházení vaší představy. z nich zjistíme, na co je potřeba se soustředit při natáčení. A to již při prvním jednání a procházení vaší představy.
To vše potřebujeme vědět, abychom si udělali jasnější představu o tom, jaká budeme potřebovat techniku, jaké osvětlení a kolik lidí od nás (tedy z našeho „štábu“) bude na projektu pracovat.

Teprve na základě hrubého technického scénáře vám sdělíme, v jakém finačním rozmezí jsme schopni projekt zrealizovat.

Po schválení scénáře z vaší strany bude čas na obchodní věci: sepsání smlouvy, zaplacení zálohy a dohodnutí termínu ("deadline") předání projektu. 

2. Produkce

Nyní začíná pro nás všechny nejzábavnější fáze.
U vás to znamená mít připravné stroje, obrendovaná firemní trika, uklizeno, naladěný pracovní tým...
U nás samozřejmě dokonale připravená technika, štáb a dobrá nálada.

TICHO, KLAPKA, JEDEME!

Samotné natáčení může být rozděleno i na více dnů, protože potřebujte natočit něco, co prostě nyní není k dispozici a bude až za dva dny.
Změní se nám například klimatické podmínky a tam, kde jsme včera natáčeli podzim, může být ráno již krutá zima a musíme za teplem do údolí.
Stroj, který se má u vás večer natáčet, ještě není zkompletovaný, protože Franta si večer zlomil ruku, atd.
Budeme používat herce? Musíme tedy zajistit catering, vizážistku, rekvizity ...

Každopádně tohle je část projektu, která nás velmi baví. Baví nás vymýšlet a řešit neřešitelné situace při natáčení.
Na konci dne jsme totálně unaveni, ale stojí to za to.

3. Postprodukce

Časově nejnáročnější fáze projektu, u které se už jenom těšíte na výsledek.
Nejdříve musíme kompletně probrat veškerý natočený materiál (a to může být třeba i 15 hodin). Musíme záběry důkladně roztřídit a vybrat tak, aby odpovídaly tomu, co máme v technickém scénáři.
Nyní vytvoříme HRUBÝ STŘIH, který stříháme bez hudby. V této fázi jde o výběr záběrů, z nichž vytvoříme základní strukturu filmu.
Zde dojde k prvnímu schvalování z Vaší strany, tedy ze strany klienta. Jde o schvalování záběrů.
Mezitím si chystáme efekty, titulky, 3D modelace, vytváří se vše potřebné pro úspěšné a poutavé video.

Podkresová hudba je kapitola sama pro sebe.
Můžete mít buď hudbu zcela zadarmo z knihovny youtube (to může mít každý), nebo koupenou z muzikobanky, kde jsou tisíce skladeb, ceny začínají zhruba na 10 dolarech.
Pokud se však chcete odlišit od konkurence a pokud chcete zaujmout na první pohled, můžeme vám zajistit originální hudbu na míru. Takto pracujeme u většiny projektů. Dostanete hudbu vytvořenou přesně na atmosféru vašeho filmu.

Následuje sestříhání finálních záběrů, přidání poutavé grafiky, doplnění všech titulků, animace, podkresová hudba a nakonec nás čeká správné nakolorování celého filmu.
To provádíme až po vašem druhém schválení, až jsme si vy i my na 100 % jisti, že je vše tak, jak má.

Pro vaši představu: Postprodukce na 2–4 minutovém filmu nám může zabrat 10 dní i  více. Vždy záleží na složitosti celého projektu. Jsou to dlouhé hodiny, dny a noci prosezené u počítače ve střižně.

CENA - Základní balíček
do 2 minut finálního prezentačního filmu za 69 tisíc Kč

( Jiné jsou ceny třeba za videonávod, sportovní reportáž, charitativní akci, atd. )

V balíčku za 69 000 Kč nabízíme film HD (1080p):

  • konzultace na schůzkách u vás
  • prohlídka lokace a vytvoření poznámek se základní fotodokumentací
  • vytvoření hrubého technického scénáře s nákresy či fotkami
  • podkresová hudba z muzikobanky (uvítáme vaši představu o hudbě)
  • vytvoření jednoduché grafiky pro headliny a titulky (samotné texty nám musíte dodat)
  • korektury filmu dle potřeby
  • použití speciální filmové techniky pro kameru, kamerový jeřábek, slider
  • licenci a neomezená práva na užívání pro finální film

Co můžete mít dál?

Rádi vám naceníme další možnosti ke zlepšení vašeho filmu,
vše záleží na vašich možnostech

  • dron - leteké záběry. 
  • podvodní záběry s profesionálním potápěčem, podvodním svícením až do hloubky 60m
  • VIP osobnost, herce, nebo modelky pro vystupování či moderování
  • kreslené animace - vytvoření kreslených motivů či postaviček
  • 3D vizualizace, rozložení nebo složení produktu
  • náročnou grafiku After Effects,
  • vícekamerové snímání
  • vysokorychlostní kameru pro zpomalení až téměř zastavení rychlého pohybu
  • kompars nebo kaskadéry
  • překlady českých textů
  • voiceover, dabing i jakýkoliv světový jazyk s rodilým mluvčím
  • možnost projekce na velkoplošnou stěnu

Co vytváří cenu vašeho filmu?

1. Technika, kterou používáme. Používáme kamerové jeřáby, drony, kamery, objektivy, stativy, světelnou techniku, mikrofony atd., zkrátka musíme toho mít opravdu hodně, a co nemáme, musíme si pronajmout (například vysokorychlostní kamery).

2. PC Hardware. Video nejde stříhat na obyčejném kancelářském stroji, je nutný silný počítač. A s nástupem 4× vyššího rozlišení 4K se náročnost dále stupňuje.

3. Software. Naše studio pracuje na legálních produktech společnosti ADOBE.

4. Čas, lidé, kreativita a zázemí našeho profesionálního studia.

5.Délka celého filmu, která se projeví na ceně za hudbu, střih, renderování…

6. Pronájem lokalit, cena herců, modelek, dabing, překlady... (pohyblivá položka)


Je toho opravdu hodně, co je potřeba vědět, než se do toho pustíme. Rádi přijedeme na osobní schůzku a vše probereme na místě. 

Na 100 % vymyslíme řešení.